Deliveroo staat in voor maaltijdbezorgingen, van restaurants naar de eindconsument, via fietscouriers. Maar in streken met weinig restaurants wil Deliveroo toch zijn oplossing bieden door zelf maaltijden te bereiden eigen “Deliveroo keukens”. Dit zullen containers zijn of gesloten keukens, enkel gebouwd om aflevermaaltijden te bezorgen.
Mathieu De Lophem, algemeen directeur Deliveroo wil op die manier “het gat dichten”.
Toch wil Deliveroo zich enkel focussen op bezorgingen in een straal van 2,5 km van het restaurant.
In 2017 wil Deliveroo dit al in enkele steden aanbieden, om tegen 2030 aanwezig te zijn in alle steden met minstens 80.000 bewoners. In België is Deliveroo aanwezig in Gent, Brussel en Antwerpen en werkt het samen et 700 restaurants, goed voor 1100 couriers.
Deze “eigen keuken” strategie blokkeert wel een deel van het kapitaal van Deliveroo, dat vandaag vooral met variabele kosten werkt. Maar het stelt Deliveroo wel in staat om “the battle of the network” te winnen (een zo groot mogelijk netwerk in een minimum van tijd winnen) en om klanten te binden aan Deliveroo maaltijden.
Vindt u dat Deliveroo een concurrent is van uw restaurant? Bent u benieuwd naar de visie van Deliveroo op de Horeca?
Horeca Magazine organiseert op 9 maart een exclusief debat met o.a. Deliveroo over de impact van de digitale revolutie op de Belgische business: Uberize me.
Schrijf je hier in