Autogrill, wereldwijd marktleider in food & beverage diensten voor reizigers, werkt samen met Too Good To Go, de #1 applicatie tegen voedselverspilling die klanten in contact brengt met restaurants en winkels die overtollig onverkocht voedsel hebben. Vanaf nu zullen tien voedingswinkels van verschillende merken op Brussels Airport hun producten aanbieden op Too Good To Go. Op lange termijn wil Autogrill Too Good To Go aanbieden in alle food & beverage winkels op Brussels Airport.

De Deense app Too Good To Go strijdt al 4 jaar tegen voedselverspilling in België en heeft meer dan 2,2 miljoen gebruikers. De producten die niet meer verkoopbaar zijn kunnen door klanten gekocht worden tegen een derde van de prijs om het voedsel niet te verspillen.

De samenwerking tussen Autogrill en Too Good To Go geeft reizigers en de luchthavengemeenschap op Brussels Airport de mogelijkheid om voedselverspilling tegen te gaan in combinatie met een lagere voedseluitgave. Het is nu mogelijk om de locatie Brussels Airport te kiezen op de Too Good To Go  mobiele applicatie, de app toont de tien deelnemende filialen. Klanten kunnen kiezen uit de volgende winkels in de publieke zone van Brussels Airport: Exki, Le Pain Quotidien, Panos alsook Starbucks®. In terminal A zijn dat: Exki, Panos en Starbucks®, en in terminal B: Exki, Itsu en Starbucks®.

Elke winkel biedt een ‘verrassingspakket’ ter waarde van 15 euro aan producten voor slechts 4,99 euro. De pakketten bevatten onverkochte producten van de winkel die nog goed zijn voor consumptie maar anders zouden worden weggegooid. De winkels in de publieke zone van Brussels Airport zijn toegankelijk voor alle klanten, zelfs zonder vliegticket.

Stan Monheim, COO Rest of Europe at Autogrill: ” Het is een genoegen om Too Good To Go verder te introduceren op Brussels Airport. Net als Too Good To Go wil Autogrill bijdragen aan duurzame consumptie en dit project past goed binnen de groene visie van Autogrill door bij te dragen aan een betere voedselcirculatie. De implementatie van Too Good To Go zorgt voor minder afval en een duurzamer beleid. Het project biedt de luchthavengemeenschap en de reizigers ook een kans om een maaltijd te redden en er tijdens de vlucht of thuis van te genieten. Na deze eerste uitrol hopen we Too Good To Go te kunnen uitbreiden naar alle winkels op Brussels Airport.

Franco Prontera, Country Manager Belgium at Too Good To Go: “We zijn erg blij met dit nieuwe partnerschap dat toelaat onze positieve impact te verbreden. Enerzijds kunnen onze gebruikers profiteren van dit nieuwe aanbod op Brussels Airport, anderzijds worden de klanten en medewerkers van Autogrill en Brussels Airport gesensibiliseerd voor voedselverspilling, wat volledig in lijn is met onze missie en ambities.”