Het gloednieuwe Food Experience Center van Vandemoortele in Gent werd onder leiding van CEO Jules Noten voorgesteld aan een ruime schare belangstellenden. De opening van het Vandemoortele Food Experience Center, een ultramoderne duurzame werkomgeving en ontmoetingsplaats voor werknemers, productontwikkelaars, culinaire chefs, klanten en leveranciers, weerspiegelt in alle facetten de slogan ‘shaping a tasty future’. Het van oorsprong West-Vlaamse bedrijf dat 120 jaar geleden (1899) werd opgericht, behoort vandaag wereldwijd tot de absolute top wat betreft de productie van bakkerijproducten en margarines, culinaire oliën en vetten. De investering van 10 miljoen euro voor de bouw laat Vandemoortele toe zijn duurzaamheidsstrategie verder uit te bouwen. De ingebruikname van het Food Experience Center luidt niet enkel een nieuwe manier van werken in. Het complex wordt met onder andere de Master Studio Bakery en Master Studio Kitchen een inspiratieplek om in te spelen op de veranderende consumentenbehoeften en marktevoluties. “Ik droomde van een duurzame plek die innovatie in gang zet en waar je het brood en de croissants ruikt wanneer je binnenkomt.”, aldus CEO Jules Noten.

Het Vandemoortele Food Experience Center, katalysator voor een nieuwe manier van werken

Het ultramoderne complex van Vandemoortele aan de Ottergemsesteenweg Zuid, dichtbij het UZ Gent, nodigt uit tot een unieke totaalbeleving voor werknemers en bezoekers. De infrastructuur werd zo ontworpen dat smaak en geur optimaal tot hun recht komen met duurzaamheid als kernwoord.

“Shaping a tasty future op een duurzame manier is wat we actief nastreven bij Vandemoortele. Het Vandemoortele Food Experience Center weerspiegelt perfect deze ambitie, van het design, de materiaalkeuze, de ecologische energietoepassingen, het meubilair, de waterhuishouding tot vele andere elementen. Net zoals een goed recept bestaat uit een harmonieuze combinatie van ingrediënten werd het Food Experience Center opgetrokken uit een doordachte combinatie van circulair design, duurzame materialen en innovatieve technieken.”, aldus Group Marketing Director Eddy Van Blanken onder wiens leiding het project tot stand kwam.

www.vandemoortele.com