Internationale Koffiedag wordt elk jaar op 1 oktober gehouden. Espresso, ristretto, lungo, capuccino, macchiato, latte, cortado, hazelnoot… aan bereidingswijzen geen gebrek en deze termen zijn grotendeels deel ingeburgerd in onze woordenschat.  Gemalen of in bonen, geïmporteerd uit Zuid-Amerika, Afrika of zelfs Azië, koffie maakt deel uit van ons dagelijks leven alsof het er altijd al geweest is.

Of het nu met of zonder mate wordt gedronken, ‘s morgens, ‘s middags of ‘s avonds laat na de maaltijd, koffie is synoniem met genot. Het bewijs daarvan: we geven het allerlei liefkozende bijnamen zoals “een zwart koffietje”, “een kopje troost” “een café crème”… We hoeven die woorden maar te zeggen om de drank waar te nemen, te ruiken en bijna te proeven.

Vanaf ‘s morgens drinken we het om ons een hart onder de riem te steken en onze intellectuele functies te stimuleren, er gaat niets boven een “lekker kopje koffie” om ons in vorm te krijgen.

Nespresso

Onder de talloze merken op de markt zijn de Nespresso-machines en hun capsules bijzonder stijlvol, en Nespresso onderscheidt zich uiteraard door zijn advertenties met beroemde acteurs. Wie associeert het merk niet met de acteur George Clooney (Nespresso “What else?”).

Duurzaamheid

Wat minder bekend is, is dat Nespresso de voorbije jaren heel wat inspanningen heeft gedaan op het vlak van duurzaamheid: vandaag levert Nespresso van de beste soorten koffie en terroirs ter wereld door duurzame methoden toe te passen. De aluminium capsules zijn bovendien recycleerbaar en worden gerecycleerd.

Alexander Puskas, B2B Marketing Manager Nespresso Belux: Aluminium is onvermijdelijk, het biedt nog steeds de beste bescherming. Het garandeert de versheid van de aroma’s en rijke smaken van koffie. Het beschermt ze tegen zuurstof, licht en vochtigheid, de drie vijanden van aroma en smaak. Maar het goede nieuws is dat de capsules nu kunnen worden gerecycleerd, ze kunnen worden omgevormd tot blikjes, fietsen en zelfs messen.”.

In de horeca

De werkomgeving is de laatste jaren, en vooral de laatste maanden, sterk veranderd vanwege of misschien wel dankzij de pandemie. Thuiswerken is tegenwoordig wijdverbreid en als u al op kantoor bent, is dat vaak voor kwalitatieve en intensere momenten waarbij koffie een rol te spelen heeft.

Ook in de horeca is het kunnen serveren van een goed kopje koffie van cruciaal belang, en het is vaak op die noot van een ‘goede koffie’ (of niet!) dat de klant het etablissement zal verlaten en dat moment zal lang in zijn geheugen gegrift blijven.

Alexander Puskas: Het zou dus een zeer slechte berekening zijn om op de kwaliteit van de koffie te beknibbelen of die te bederven met een slecht afgestelde machine.

Met Nespresso bent u met één druk op de knop verzekerd van een perfect kopje koffie op elk gewenst moment en een kwaliteit die een grote barista waardig is. Een voordeel voor uw bedrijf dat het verschil zal maken voor uw gasten.

Wij weten dat een perfect werkende machine essentieel is voor de tevredenheid van de klant. Daarom heeft Nespresso een reeks specifieke diensten voor Horecabedrijven ontwikkeld en stelt het alles in het werk om ervoor te zorgen dat uw koffiemachine perfect blijft werken.

En om er zeker van te zijn dat u niets vergeet, is er nu zelfs een abonnementsformule om u het leven nog gemakkelijker te maken:  https://www.nespresso.com/pro/be/fr/subscriptions

Tekst: PVW