TheFork, marktleider in online restaurantreserveringen, gaat een samenwerking aan met Mapstr om ervoor te zorgen dat haar gebruikers hun favoriete restaurant, waar dan ook ter wereld, rechtstreeks via sociale media kunnen boeken. De partnerrestaurants van TheFork zijn vanaf nu beschikbaar voor reservering via een eenvoudige “Reserveer”-knop op hun Mapstr-pagina.

Fijnproevers die TheFork gebruiken, kunnen nu rechtstreeks een tafel reserveren via Mapstr, dé app voor het delen van goede adresjes. Perfecte illustratie van hoe Social Media en FoodTech hun krachten bundelen om foodies te bedienen!

Het doel van dit nieuwe technologische partnerschap is om het reserveren van restaurants te vergemakkelijken voor alle gebruikers en dit op alle kanalen. TheFork heeft samenwerkingen vastgelegd met de grootste spelers in de digitale wereld, om zo goed mogelijk in te spelen op veranderingen in het gedrag van de consument. Technologie heeft de manier waarop klanten omgaan met restaurants over de hele lijn volledig veranderd: van het online raadplegen van reviews (9 op 10 Belgen raadplegen restaurantbeoordelingen voordat ze naar het restaurant gaan) tot het boeken, of van het delen van goede adresjes tot de live-ervaring op sociale media.

“We zijn heel enthousiast om samen te werken met TheFork, de beste speler voor online restaurantreserveringen. Wij delen dezelfde visie, namelijk de consument weer centraal stellen en een steeds betere dienstverlening bieden. Dit partnerschap stelt ons in staat om onze gebruikers een completere ervaring aan te bieden, van het delen van geweldige deals tot het boeken”, zegt Sebastien Caron, CEO van Mapstr.

“We zijn de samenwerking met Mapstr op een spontane manier aangegaan. We hebben veel gemeen, te beginnen met onze gebruikers: een gemeenschap van foodies die op zoek zijn naar goede adresjes en die ook hun mening en ervaring delen. We waren een van de eerste spelers die de gebruikers hun mening lieten geven over hun restaurantervaring. Door deze samenwerking stellen we gebruikers niet alleen in staat om met één klik te boeken in een van onze 80.000 partnerrestaurants wereldwijd, maar bieden we restaurants ook de mogelijkheid om de potentiële 2 miljoen gebruikers van Mapstr. te bereiken via een nieuw kanaal”, zegt Damien Rodière, Managing Director France bij TheFork.

www.thefork.be