Tijd om krachten te bundelen

Het zal u niet ontgaan zijn dat ISPC in mei is overgenomen door Sligro Food Group. Java Foodservice was reeds eerder overgenomen in februari 2016. Om onder andere een aantal diensten te kunnen centraliseren zijn deze bedrijven ondergebracht in de overkoepelende organisatie ‘Sligro Food Group Belgium’. Een grote verandering maar vooral een blik op de toekomst waarbij u als klant sterk betrokken bent.

Het beste van twee werelden

Met de samensmelting van deze bedrijven zal er een zeer professioneel foodservice bedrijf in België ontstaan, volledig aangepast aan de behoefte en de vraag van de Belgische foodprofessional. Per 16 oktober is Rudi Petit-Jean aangetreden als directeur van Sligro-ISPC in België. Hij is verantwoordelijk voor de integratie van het eerder dit jaar overgenomen ISPC en de uitbouw van het vestigingennetwerk van Sligro-ISPC. Rudi Petit-Jean heeft de afgelopen 20 jaar als formuledirecteur van Gamma in België de keten laten groeien van 34 naar 86 winkels. Deze ervaring past uitstekend bij de plannen van Sligro Food Group Belgium. Als directeur van Sligro-ISPC zal Rudi Petit-Jean deel uitmaken van het directieteam van Sligro Food Group Belgium en daarmee mede verantwoordelijk zijn voor de ambitieuze groeidoelstellingen van Sligro Food Group Belgium. Binnen de groep is ISPC een toonaangevende Belgische horecagroothandel met gecombineerde zelfbedienings- en bezorgvestigingen in Gent en Luik. Tevens beschikt ISPC over een groothandel in verse vis te Brussel. ISPC beschikt over prachtige assortimenten over de gehele breedte van het productengamma met extra nadruk op dagvers. ISPC is met name actief in de betere horeca met een spin-off naar de gezondheidszorg. Sligro staat dan weer voor persoonlijk en verantwoord ondernemen. Sligro combineert schaalgrootte met persoonlijk en klantgericht contact. Het onderscheid ligt vooral op de kwaliteit van de werknemers en producten en het bieden aan de klanten van een scherp en marktconform geprijsd assortiment van ruim 75.000 artikelen met een sterke mix van A-merken en exclusieve eigen merken. Tevens voert Sligro een uitgebreid assortiment van duurzame producten onder het label ‘eerlijk en heerlijk’.

Nieuw logo

De sector zal in de toekomst vaker het gecombineerde logo Sligro-ISPC zien verschijnen. Twee verschillende bedrijven maar met dezelfde doelstelling en een formule die de combinatie wordt van de twee bedrijven. Elk onderdeel van de groep heeft een eigen en specifiek marktsegment en de intentie is om de sterktes van elke entiteit te bewaren om zo tot een groter geheel te komen, waar de horeca echt een volwaardige ‘one-stop shop’ kan vinden. Bij een overname gaat het vaak om het versmelten van entiteiten om zo tot een sterker geheel te komen, in wezen het principe ‘1+1=2’. Maar dat werkt niet altijd zo en vaak wordt ‘1+1 minder dan 2’. Er is wel synergie door centralisatie, het werkt kostbesparend maar het maakt niet altijd sterker. Bij een samenwerking die de individuele kenmerken respecteert, wat bij de Sligro Food Group Begium het geval is, krijgt men een versterking en meerwaarde waarbij elke entiteit zijn DNA behoudt, maar ze samen efficiënter zijn.

www.sligrofoodgroup.be