Two4One, al meer dan tien jaar een succesvol online voordeelplatform voor de horeca, wil die sector tijdens de verplichte sluiting blijven ondersteunen. Daarom biedt het onlineplatform horecazaken vanaf nu de kans om aanbiedingen voor afhaalmaaltijden te bundelen op het bekende platform. Verscheidene restaurants stappen mee in dit concept.

“Dat de nieuwe sluiting bijzonder zwaar valt voor de horeca is intussen goed bekend”, stelt Christel Hendriks van Two4One. “Wij wilden niet blijven hangen in geklaag en hebben bijna meteen beslist om onze bestaande formule voor voordelige restaurantbezoekjes uit te breiden naar het meeneemaanbod. Het voordeel voor de klant is hetzelfde als in de pre-coronaversie. De consument kan voordelig tafelen met twee voor de prijs van één. Maar de tafel staat deze keer thuis. Voor de restaurants is het voordeel het grote bereik van ons platform waardoor de zaak voor specifieke gerechten een veel grotere omzet kan realiseren.”

Met deze stap blijft Two4One trouw aan de roots van het platform. Two4one werd meer dan tien jaar geleden opgericht. Het platform wou horecazaken helpen om meer omzet te genereren op de minder rendabele dagen, met aanbiedingen waarbij de klant met twee kan eten voor de prijs van één. Het idee was steeds om meer omzet te boeken, terwijl de vaste kosten dezelfde blijven.

“Intussen is Two4One sterk verder geëvolueerd”, benadrukt Christel Hendriks. “Onder meer op vraag van de horeca is het aanbod intussen veel breder dan dit ene menu en de weekdagen. Maar de basis blijft steeds: met twee genieten voor de prijs van één. Door ons platform nu te openen voor afhaal kunnen we de restaurants en brasseries helpen om voldoende volume te vinden voor een leefbaar take-away aanbod. Want de eerste lockdown leerde dat daar het probleem zat. Vaak was het moeilijk om rendabel te blijven koken. Onze hulp moet ervoor zorgen dat de’ lockdown’ geen ‘knockdown’ wordt.”

 

Een greep uit de deelnemende restaurants

De Schandpaal in Brecht is één van de vele zaken die enthousiast meestappen in het concept. “Two4One zorgt dat ik klanten bereik die anders niet bij mij komen”, zegt zaakvoerder Jimmy Janssens. “Met de klanten die via Two4One komen, kunnen we toch wat extra volume halen. Ik vind Tow4One interessant omdat ik als zaakvoerder flexibel mijn promotie kan kiezen. Ik ben bekend voor mijn klassiekers en de wildgerechten. Ik doe dan liever geen menu, maar geef gewoon een korting voor Two4one klanten. Die klanten kunnen een voucher krijgen bij Two4One die dan bij de bestelling wordt verrekend. Heel eenvoudig en handig voor mij en de klant. ”

Atlas Foods uit Turnhout : “Alle beetjes helpen”, zegt Myrtha Louis Van Deun. “Met Two4One krijgen we toch heel wat extra aandacht en een breder bereik. Ik bied naast mijn gewone afhaalkaart een Two4One menu aan met soep, Chile Con Carne of Tajine en nagerecht voor 32 euro.  Je begrijpt meteen dat daar weinig winst op zit. Maar het helpt me wel om voldoende volume te halen en meer mensen te bereiken.”

De Lieve uit Damme : “Ik wil tijdens de lockdown vooral bezig blijven”, zegt eigenaar Frank Verstraete. “Two4One zorgt altijd voor extra publiciteit. Bovendien is take-away met een Two4One menu een kans om de vele teleurgestelde klanten toch iets aan te bieden. Ik had veel reservaties om te komen eten via Two4One en de actie in de Flairpocket. Mensen zijn teleurgesteld dat die reservaties wegvallen. Dit is een alternatief dat zéér welkom is.”

Cuisine d’été uit Zonhoven is één van de vele zaken die enthousiast meestappen in het concept. “Two4One is een goed werkend kanaal”, zegt Johan Segers. “In tegenstelling met veel andere formules is voor de klant en voor mij zeer duidelijk hoe het werkt en wat het kost. In deze lockdown kies ik bewust om ook een aanbod via Two4One te doen. Ik besef zeer goed dat ik er weinig aan verdien. Maar extra volume is zeker welkom als je toch aan het koken bent. Naast de kostenbeheersing zie ik het voordeel van Two4One vooral in de extra publiciteit. Het is een constant platform waar ik behoorlijk wat uit kan halen.”

Ook hotel/restaurant De Klimop uit Leuven is één van de vele gemotiveerde zaken. “We moeten met twee van onze zaak leven”, zegt zaakvoerder Pieter Konijn. “Als hotel moeten en mogen we onze gasten ook een maaltijd aanbieden. Two4One helpt om ons volume wat te vergroten. Want we zijn hoe dan ook bezig. Onder Two4One bieden wij een topdiner met voor- en hoofdgerecht + overnachting voor twee personen voor slechts 120 euro. Iedereen weet dat je voor die prijs niet echt geld verdient. Maar als we onze vaste kosten op die manier kunnen recupereren, dan helpt dit ons om te overleven. Wij zijn blij dat we bij Two4One kunnen aansluiten.”

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Wil je graag op de hoogte blijven met nieuws uit de horecasector, gratis toegang krijgen tot tal van beurzen en elke maand gratis de online versie van het magazine ontvangen?
Schrijf je dan hieronder in: