METRO zet zelfstandige zaakvoerders in de bloemetjes.
Duizenden zelfstandige zaakvoerders maken het leven van hun klanten niet alleen aangenamer en kleurrijker, ze leveren ook een belangrijke bijdrage tot een bruisende en levendige samenleving. Om hulde te brengen aan hun volgehouden inzet en als blijk van erkenning voor hun werk organiseerde METRO Cash & Carry vorig jaar voor het eerst de ‘Dag van de Eigen Zaak’. In alle landen waar de onderneming actief is, vindt dit jaar op 10 oktober de tweede editie plaats.

Na de eerste editie van de Dag van de Eigen Zaak in 2016, verklaarde Vincent Nolf, CEO van METRO België: “Met onze unieke combinatie van een kwalitatief en breed assortiment enerzijds en gepassioneerde medewerkers anderzijds, zijn we meer dan een gewone leverancier voor onze horecaklanten. Dag na dag, jaar na jaar engageren we ons voor onze klanten, zodat zij op hun beurt hun eigen zaak succesvol kunnen uitbouwen. Deze tweede editie van de ‘Dag van de Eigen Zaak’ organiseren we dan ook als eerbetoon aan de spelers die de culinaire kunst uit België belichten.”

De tweede ‘Dag van de Eigen Zaak’ richt tot alle zelfstandige zaakvoerders onder wie 21 miljoen professionele METRO-klanten. METRO wil van deze dag een jaarlijks terugkerend wereldwijd event maken op de tweede dinsdag van oktober. Het event wil zelfstandige zaakvoerders de aandacht en erkenning geven die ze verdienen, hun zichtbaarheid binnen hun gemeenschap vergroten en hen helpen om met anderen die hun passie delen sterke netwerken op te bouwen.

Tot 10 oktober werken alle deelnemende zaakvoerders speciale deals en aanbiedingen uit in het kader van de Dag van de Eigen Zaak, bijvoorbeeld een gratis dessert tot besluit van een etentje voor twee.

De deelnemers plaatsen hun aanbiedingen op het speciaal hiervoor opgerichte online platform www.dag-van-de-eigen-zaak.be. In elk land wordt dit platform opengesteld voor het publiek zodat zelfstandige zaakvoerders makkelijker de dialoog met hun klanten kunnen aangaan. “Wij willen onze klanten ondersteunen in hun weg naar de top, heel het jaar door. Met de Dag van de Eigen zaak doen we dat door hen te promoten bij het grote publiek. Daarnaast geven we daar op 9 oktober, aan de vooravond van de Dag van de Eigen Zaak, ook een letterlijke interpretatie aan. Horecaprofessionals die zich registreren op het platform en hun trouwe en nieuwe klanten een speciale actie aanbieden via de website, maken kans op een exclusief ‘Dinner in the Sky’, een maaltijd op 50 m hoogte, boven het Sint-Katelijneplein in Brussel, bereid door sterrenchef Isabelle Arpin”, aldus Vincent Nolf.

In de aanloop naar 10 oktober kunnen de deelnemende zelfstandige zaakvoerders rekenen op heel wat steun van de METRO-vestigingen. De speciale aanbiedingen voor het lokale publiek worden op het online platform geplaatst, samen met informatie over de deelnemende zaken. Naast deze gratis publiciteit biedt METRO ook specifieke marketingondersteuning op maat van elke zaak (promotiemateriaal, toegang tot de media,…). Zo wil METRO zelfstandige zaakvoerders helpen om hun eigen profiel te benadrukken en nieuwe klanten aan te trekken. “Via deze dag vol speciale acties en aanbiedingen, willen we horecaprofessionals de aandacht en promotie geven die ze verdienen. Hen laten schitteren en ondersteunen in het succesvol uitbouwen van hun eigen zaak, dat is waar wij als ‘Champion for Independent Business’ naar streven”, besluit Vincent Nolf, CEO METRO België.

Op de website ontdekt u welke restauranthouders en zelfstandigen aan deze dag deelnemen.

 

www.dag-van-de-eigen-zaak.be
www.own-business-day.com/fr-be