Ondanks het drama geeft elke crisis ook aanleiding tot nieuwe, soms creatieve ideeën die ons kunnen helpen de toekomst beter tegemoet te zien. Hier zijn de nieuwe trends die door Horeca Magazine zijn geïdentificeerd:

INFO OVER CORONA De ongeziene crisis en de evolutie van de gezondheids- en sociale maatregelen hebben onze behoefte aan informatie sterk doen toenemen
THUISLEVERING Gewoonte aangenomen tijdens de lockdown en een van de reddingsboeien van de horeca
DIGITAAL De lockdown heeft de digitalisering sterk doen toenemen (om thuis te werken of te studeren, om elkaar op afstand te ontmoeten of te communiceren, enz.)
LOKAAL De globalisering lijkt haar zwakke punten te hebben getoond, met een hernieuwde belangstelling voor het lokale niveau
SOLIDAIR De crisis heeft aangetoond dat we allemaal elkaar nodig hebben
GEZOND Gezondheid is de hoofdbekommernis geworden, dus laten we ook aandacht hebben voor wat er op ons bord ligt
HYGIËNE Uit angst voor besmetting, grotere belangstelling voor hygiëne in het algemeen
GROEN Onze gezondheid hangt ook af van een gezond milieu
INNOVATIE Crisissen  zijn noodzakelijkerwijs een voedingsbodem voor innovatie.
WAARDEN De onzekerheid creëert een behoefte om vast te houden aan menselijke waarden (dankbaarheid aan de food heroes, de health heroes)
CREATIEF Omdat we niet meer kunnen functioneren zoals vroeger, moeten we creatief zijn
POSITIVISME De angst creëert een behoefte aan positivisme en stimuleert ons verlangen om een nieuwe wereld te creëren
TOPKWALITEIT De angst om tekort te komen heeft de kwaliteit in plaats van de kwantiteit weer op de voorgrond geplaatst
DOE HET ZELF De lockdown heeft vindingrijkheid in de mode gebracht, ook in de horeca
VEILIGHEID De gezondheidsbedreiging heeft de algemene behoefte aan veiligheid doen toenemen
FUN Tijdens de lockdown hebben mensen de tijd genomen om te spelen en meer dan voorheen voelen mensen die noodzaak

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Wil je graag op de hoogte blijven met nieuws uit de horecasector, gratis toegang krijgen tot tal van beurzen en elke maand gratis de online versie van het magazine ontvangen?
Schrijf je dan hieronder in: