Horeca Meat Service (HMS, Wijnegem) en OK Foods (Herenthout) bundelen  de krachten. Het nieuwe bedrijf heet voortaan HMS, en heeft  Herenthout als basis. Het fusiebedrijf wil als familiebedrijf focussen op vers kwaliteitsvlees op maat voor de horeca. Daar horen ook leveringen op zaterdag bij.

“OK Foods en HMS zijn eigenlijk twee zeer complementaire bedrijven”, aldus de respectievelijke eigenaars: Mario Vleugels en Joeri Philipsen. “OK Foods is heel sterk in gesneden charcuterie, bereide producten en op maat gemaakte satés. HMS is dan weer bekend als aanbieder van vers vlees, zoals steaks op maat. Er was amper tien procent overlapping in het aanbod. Door de fusie kunnen we de klanten van beide bedrijven een ruimer aanbod doen en de ganse verwerking en levering optimaliseren.”

De diversiteit en de versheid moeten van HMS een unieke speler maken. “Het is ons uitgangspunt dat het vlees zo kort mogelijk in ons bedrijf aanwezig is. Wat binnen komt wordt meteen verwerkt en geleverd. Zo zal het gevogelte hoogstens 24 uur na het slachten al in de keuken van onze klanten liggen. Ook diversiteit wordt het uitgangspunt. Ook de internationale rassen van runds- en varkensvlees zullen verkrijgbaar zijn. Net als wild in het seizoen en alle soorten gevogelte.”

Onder de vlag HMS wil het nieuwe bedrijf zich op enkele sterke punten profileren. “Hoogwaardige kwaliteit op maat wordt het uitgangspunt”, zegt Joeri Philipsen. Hij gaat het bedrijf ook leiden, samen met zijn echtgenote Ellen Arnouts die de administratieve kant opvolgt. “Vooral dat maatwerk wordt ons handelsmerk. Elke klant heeft een eigen visie op het gewicht van een steak, op de samenstelling van een saté, enzovoort. Wij willen ons aanpassen aan elke klant, waar dat bij veel groothandels tegenovergesteld is.”

Een andere USP wordt de snelle verwerking. “Wij verwerken de bestellingen van de klant onmiddellijk”, verduidelijkt Joeri. “Wat voor 24 uur besteld wordt, zal de volgende ochtend worden klaargemaakt en geleverd. Dat maatwerk en die snelheid willen we aanbieden voor elk type horecazaak: van frituur tot sterrenrestaurant. Die breedte in doelgroep zit nu al in ons klantenbestand. Dat kan alleen nog uitgebreid worden.”

www.horecameatservice.com