Interfrost Foodservice is al jaren het grootste netwerk van horecagrossiers in de Belux. Nu gaan de 19 leden van de groep hun gezamenlijke marktpositie verder verstevigen door nog meer samenwerking, een vernieuwde marktbenadering, uitgaande van de sterktes van de groep, en een nieuwe naam: ORESTO FOOD PARTNERS. Met deze belangrijke stap volgen ze trouwens een trend die zich sinds enkele jaren in heel Europa aan het doorzetten is maar het DNA blijft ongewijzigd: persoonlijke service en persoonlijke levering.

1989 was de start van een grossiersgroepering die hun krachten bundelen met als doel betere aankoopvoorwaarden te onderhandelen en die met haar 9 leden de handen samen slaan, ideeën delen en samenwerkt om samen met de horeca aan de toekomst te bouwen. De kracht van deze groepering, waarvan het aantal leden al snel aangroeide tot 21, ligt in het directe en nauw betrokken contact met de klanten en de unieke kennis van hun wensen. In 2008 staan de begrippen kwaliteit aan een eerlijke prijs nog steeds centraal  en groeit de groepering uit tot een sterke speler op de horecamarkt vooral door de persoonlijke relatie met de spelers uit de sector. Thans is de groepering de grootste horecagroothandel in België en Luxemburg met een zakencijfer van 210 miljoen euro in 2015, 135 lokale, nationale en internationale producenten, 50.000 producten en 15.000 afnemers.

Het ruime assortiment dekt verse en droge voeding, dranken, diepvriesproducten en non-food,  uitsluitend  A-merken in de scherpste verhouding prijs/kwaliteit. Een vloot van 160 trucks verzekeren een hoge distributieflexibiliteit vanuit 22 nationaal gespreide distributiecentra, waarvan 15 met ‘cash& carry’.

Bovendien is de groep Oresto Food Partners lid van European Catering Distributors (ECD), waardoor het toegang heeft tot een netwerk van meer dan 200 lokale professionals uit 12 landen. Chantal Philtjens (General Manager) benadrukt dit als volgt: “Dankzij dit lidmaatschap wordt internationale samenwerking mogelijk. We delen vakkennis over de nieuwe trends en evoluties in verschillende markten en we leren partners en producenten over de hele wereld kennen.” Dankzij dit engagement heeft Oresto Food Partners de wereldkeuken binnen handbereik en heeft de klant toegang tot de ‘native kitchens’, een trend die zich sterk verder zet. Dit past volledig in de beleidsvisie van Oresto Food Partners, voor wie het begrip ‘partnership’ een dagelijkse realiteit is, gesteund op  bereikbaarheid, betrokkenheid, advies en samen groeien en vooruitgaan. De focus is en blijft de klant, het persoonlijke contact en de volledige service:  lokaal verankerde bedrijven, waar een sterke nationale en internationale organisatie achter staat in dienst van de horeca.

www.orestofoodpartners.be

schermafbeelding-2016-10-11-om-09-16-40 schermafbeelding-2016-10-11-om-09-16-47 schermafbeelding-2016-10-11-om-09-16-53 schermafbeelding-2016-10-11-om-09-17-42