Kassasysteem Lightspeed introduceert met haar nieuwste product Lightspeed Delivery de integratie van twee bestaande maaltijdbezorgsystemen, namelijk UberEats en Takeway.com. Vorig jaar werd al een eerste stap in die richting gezet met de integratie van Deliveroo.

Maaltijdbezorging wordt voor horeca-uitbaters steeds belangrijker voor het succes van hun onderneming. Toch is het ook een tijdrovende bezigheid, en daarom wil Lightspeed met het product Lightspeed Delivery deze operatie gemakkelijker, toegankelijker en overzichtelijker maken.
Lightspeed is hiermee de eerste aanbieder van kassasystemen in de Benelux die de belangrijkste delivery services integreert. Op die manier wil Lightspeed orde in de chaos scheppen. Horecamensen hebben nu al te vaak te maken met verschillende systemen en hardware op hun toonbank. Vaak maken ze gebruik van één of meerdere aanbieders van maaltijdbezorging. Deze orders worden dan apart geregistreerd in de systemen van de bezorgdiensten en dienen doorgaans manueel in de kassa te worden overgezet. In vele gevallen moet hiervoor zelfs een extra personeelslid in dienst genomen worden.
Lightspeed Delivery lost deze problemen op. De orders van de verschillende systemen voor maaltijdbezorging zijn nu direct in het kassasysteem te zien. De foutgevoeligheid verdwijnt en orders worden niet meer gemist. Ook kan de horecaondernemer in het systeem ook meteen zien wat zijn totale omzet aan delivery is en veel tijd besparen.
Jerome Laredo (Lightspeed): “De introductie van Lightspeed Delivery is voor ons een belangrijke stap richting ons doel: om van ons kassasysteem een complete management hub voor ondernemers te maken. Zo ondersteunen we horeca-uitbaters om nog succesvoller te worden doordat ze hun gasten de beste service kunnen bieden. Ze kunnen hun aandacht hierdoor meer op hun zaak richten in plaats van op alle verschillende systemen. Omdat alle data nu in één systeem wordt verwerkt, verkrijgen ondernemers toegang tot waardevolle inzichten over hun verschillende verkoopkanalen. Wij zijn hier heel trots op.”
Eva Urlings, Chief Operating Officer bij BAVET: “De koppeling is operationeel zeer efficiënt en voorkomt fouten in bestellingen doordat het personeel niet meer alles handmatig moet overtypen. Daarnaast zijn we zeer tevreden met de customer service!”
Lightspeed-klanten die interesse hebben in Lightspeed Delivery kunnen het product aanvragen bij hun accountmanager.

www.lightspeedhq.be