Metro/Makro Cash&Carry stapt in Top Food Group

Metro/Makro Cash&Carry België NV treedt toe tot Top Food Group. In die samenwerking bundelden vier jaar geleden al Oresto Food Partners en Resto-Frit, twee sterke spelers in de groothandel voor horeca, hun krachten.

“We zijn trots dat we na amper 4 jaar Top Food Group al een volgende grote sprong voorwaarts mogen aankondigen”, zegt Jan Van Isveldt namens Top Food Group. “Onze samenwerking bewijst al vier jaar haar meerwaarde. Met deze krachtenbundeling kunnen we op aankoopgebied met deze nieuwe en sterke internationale speler nog veel betere resultaten boeken.”

“Wij geloven dat we met onze toetreding tot Top Food Group kunnen bijdragen aan een sterke Belgische markt waar we met een alliantie van Belgische bedrijven strategische deals kunnen maken met onze leveranciers”, aldus Vincent Nolf, CEO Makro/Metro Cash & Carry België. “Op deze manier garanderen we de verdere ondersteuning van een duurzame groei voor de Belgische horeca.”

De missie van de versterkte aankoopvereniging blijft met deze forse uitbreiding onveranderd. “Onze missie is een duidelijke optimalisatie van onze aankoopstrategie op nationaal niveau”, verduidelijkt Jan Van Isveldt van Top Food Group. “Net zoals de voorbije vier jaar blijven op het gebied van de verkoop onze drie entiteiten hun volledige eigenheid behouden.”

General Manager Jan Van Isveldt blijft Top Food Group leiden. Hij zal de organisatie verder blijven ontwikkelen en profileren als dé organisatie met een straight forward toekomstvisie en een professionele ambitie tot groei. Hij wordt in die ambitie ondersteund door het aankoopcomité met Chantal Philtjens, Filip Dewitte en Bart Blomme.

Metro: 11de vestiging

Horecagroothandel METRO opent eind maart van dit jaar haar elfde Belgische vestiging. De nieuwe METRO, goed voor zo’n 2.000 m², zal zich vestigen in de Biezenstraat 28 in Middelkerke. Dankzij de combinatie van de nieuwe winkel en de bestaande delivery-diensten, zal METRO de horecaprofessionals in de volledige kustregio bedienen. De nieuwe winkel zal de nadruk leggen op ultraverse producten, droge voeding en non-food, ten dienste van de horecaprofessional.

Een nieuwe winkel openen aan de kust stond hoog op het prioriteitenlijstje van de Belgische groothandelaar. Deze nieuwste vestiging wordt een echte one-stop-shop, exclusief voor horecaondernemers. De vertrouwde combinatie van een veelzijdig, vers productassortiment aan de scherpste prijs, innoverende producten voor de gastronomie, en een breed aanbod voordelige METRO-huismerken, zal aangevuld worden met een ruim assortiment noordzeeproducten. Bovendien zal er samengewerkt worden met de NorthSeaChefs, een organisatie opgericht door enkele chefs die onbeminde en onbekende vissoorten, gevist door Belgische vissers, meer aandacht  geven.

Met Middelkerke als uitvalsbasis krijgt de horeca aan de kust er een gemakkelijk bereikbare leverancier bij. De ruime openingsuren in combinatie met de bestaande delivery-diensten (24/24u, 7/7) zorgen ervoor dat horecaondernemers zich op élk moment kunnen (laten) bevoorraden.

Meer dan een leverancier

Een vaste waarde in elke METRO-winkel is het team vakspecialisten dat klanten bijstaat bij het uitbouwen van hun eigen onderneming. Ook in Middelkerke zal het team uitsluitend bestaan uit medewerkers die zelf horeca-ervaring hebben en vanuit die expertise oplossingsgericht kunnen meedenken met de klanten. Hier reikt de aangeboden dienstverlening van METRO bovendien verder dan zuiver culinaire ondersteuning, zoals advies geven bij het samenstellen van een wijn- of menukaart. Horecaprofessionals kunnen eveneens een beroep doen op digitale ondersteuning – voor de creatie van een gratis website voor hun eigen onderneming bijvoorbeeld. Bovendien vinden zij bij de medewerkers een klankbord om van gedachten te wisselen over commerciële acties of professionele beslissingen. Doordat particulieren bovendien geen toegang krijgen tot de METRO-winkels, zal ook deze nieuwste vestiging een echte ontmoetingsplaats worden voor gelijkgezinde horecaondernemers.

METRO kent sinds haar introductie in België in 2003 een continue groei. Dat wordt ook onderstreept door Vincent Nolf, CEO van MAKRO / METRO België: “Al meer dan 15 jaar gaan we in dialoog met de Belgische horecaprofessionals en ondersteunen we hen in het succesvol uitbaten van een eigen zaak. De combinatie van deze 11de winkel aan de kust met onze groeiende delivery-oplossingen zorgt ervoor dat we nu ook in onze badsteden dichter bij onze klanten kunnen staan. Het is een mooi nieuw hoofdstuk in ons voortdurend expansieverhaal.”

www.topfoodgroup.be
www.orestofoodpartners.be
www.makro.be
www.metro.be