Op maandag 17 juni vindt de tweede editie van Data Meets Hospitality plaats in Antwerpen. Dit evenement, een organisatie van Lightspeed, POS-leverancier voor horeca en retail en ontwikkelaar van webwinkelsoftware, richt zich volledig op het optimaliseren van de horecabusiness aan de hand van data.

Op deze dag staan alle praktische sessies, keynotes en stands in het teken van slim datagebruik. Vragen als: “Hoe kan ik data inzetten om mijn service te verbeteren?” en “Hoe optimaliseer ik workflows aan de hand van technologie?” komen aan bod. Op deze manier biedt Data Meets Hospitality restaurateurs, hoteliers, caféhouders en andere horecaondernemers praktische tips en handvatten om met data aan de slag te gaan op het gebied van marketing, werknemers, klanten en service. 

Turn data into action

Om toekomstbestendig te zijn in de horecamarkt, is het van belang om verder te kijken dan de traditionele horeca. Uit recent onderzoek van Lightspeed onder ruim 3500 horecaondernemers in Nederland en België is 79,5 procent het eens is met de stelling dat data de sleutel tot succes is in de huidige markt. 98,5 procent is geïnteresseerd om meer te leren over het gebruik van data om hun business te laten groeien.

Vier hoofdthema’s vormen de rode draad van het programma:

  • Marketing: Hoe zet je door data ondersteunde marketing in? Hoe gebruik je social media en review sites in je voordeel?
  • Werknemers: Welke data kan je gebruiken om efficiënter te werken en een betere grip te krijgen op de prestaties van je werknemers?
  • Klanten: Hoe verkrijg je bruikbare inzichten over je gasten?
  • Service: Hoe voldoe je aan de groeiende servicebehoeften van je gasten?

Presentatrice en auteur Pascale Naessens neemt de presentatie op zich. De volgende sprekers zijn inmiddels bevestigd:

  • Thijs Meliefste – Meliefste
    Samen met zijn vrouw Anuschka runt topkok Thijs Meliefste zijn restaurant in het Zeeuwse Wolphaartsdijk. Meliefste heeft jarenlang ervaring opgedaan in de beste restaurants van Europa en is nu hard op weg naar een Michelinster.
  • Casper Reinders – TAO Horeca Group
    Het Parool omschrijft de handelswijze van deze Amsterdamse top horecaondernemer als volgt: “Casper stapt overal in met een naïeve gekte.” Zijn enorm succesvolle horecaportfolio spreekt tot de verbeelding. Reinders is onder meer bekend van de Jimmy Woo, Club NL, Joya, Chicago Social Club en Lion Noir.
  • Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde – Chez Claire
    Henau en Vandenbogaerde zijn de mannen achter het succesvolle concept Chez Claire. In verschillende vestigingen wordt veel met data gewerkt. Klanten kunnen in de boetieks in Antwerpen, Zaventem en Gent én in de webshop van deze unieke luxe patisserie een doosje exclusieve éclairs bemachtigen.

Data Meets Hospitality 2019 vindt op 17 juni plaats bij Bocadero, Rijnkaai 150 in Antwerpen. De ticketprijs is €19,95, voor klanten van Lightspeed is het evenement gratis.

www.datameetshospitality.eu