Europain pakt de zaken in 2018 anders aan, en dat is in het voordeel van alle ondernemers uit de keten. Professionals vinden er alle oplossingen die ze nodig hebben in een nieuwe indeling volgens hun behoeftes: ik maak/ik produceer – ik verkoop – ik beheer. Europain 2018 zal gedurende 4 dagen (van 3 tot 6 februari 2018) nieuwe animaties organiseren op nieuwe podia met natuurlijk ook de internationale en nationale wedstrijden waarvoor het zo bekend is geworden.

Het Europain-forum: deze onmisbare ruimte brengt experts en operationele medewerkers met elkaar in contact rond actuele thema’s – in de vorm van lezingen, interviews en rondetafelgesprekken.

Restaurantboetiek: werd voor het eerst in 2016 voorgesteld en wordt nu een echte operationele bakkerij en restaurant: voorzien van de nieuwste digitale technologieën, aangevuld met een ergonomische en hartelijke verbruiksruimte.

Lab’ du Boulanger: doorlopende demonstraties door de beste scholen en grote namen uit de Franse en internationale bakkerswereld om bezoekers kennis te laten maken met technieken en creatieve ideeën. Tijdens de rondleidingen, die deze editie voor het eerst georganiseerd worden, kan men in de praktijk kennismaken met de nieuwtjes van morgen.

Lab’ Intersuc: 4 dagen lang demonstraties rond gebak, chocolade, ijs door MOF, kampioenen uit de banketbakkerswereld, boetiek- of restaurantbakkers.

Masters de la Boulangerie: de beste kandidaten van de Coupe Louis Lesaffre en de Coupe du Monde de Boulangerie gaan individueel de strijd aan om de prestigieuze titel van Master Baker in de wacht te slepen.

Mondial des Arts Sucrés: 16 teams die bestaan uit een chef-banketbakster en een chef-banketbakker meten hun talenten om de titel van Champion du Monde des Arts Sucrés te behalen.

Coupe de France des Écoles: in gemengde groepjes van 3 personen en in 2 categorieën, namelijk ‘Beloftes’ en ‘Uitmuntendheid’ krijgen de kandidaten 6 uur de tijd om hun meesterschap te bewijzen in gebak, koffiekoeken en brood.

De belofte van Europain 2018 wordt ook duidelijk gemaakt via een nieuw logo en een nieuwe afbeelding: een ‘pièce montée’ die geplaatst is in het hart van Parijs, te midden van de klanten. Deze taart brengt alle vormen en formaten uit de bakkers- en banketbakkerswereld van vandaag samen.

www.europain.com