De beurs van Sial 2018 (21-25 oktober) in Parijs was alweer een daverend succes. De beurs verwelkomde dit jaar maar liefst 7.200 exposanten en 160.000 professionals, dit over een oppervlakte van 250.000m2. De beurs omvatte ook 9 thema-parcours en 5 begeleide rondleidingen, maar ook 2.355 producten voorgesteld door 1.193 ondernemingen. Producten en diensten ontdekken, lekkere dingen van overal proeven, van andere bedrijven leren, het aanbod van de concurrentie bekijken, maar ook connecties leggen: er was voor ieder wat wils.

‘Look deeper!’ ‘Kijk verder!’ Dit is de internationale belofte van Sial, het streven om industriële bedrijven te helpen de markt en trends in de wereldwijde voedingssector beter te begrijpen om hun concurrentievermogen te ontwikkelen en te behouden. 7.200 van deze bedrijven hadden het begrepen en presenteerden hun knowhow, hun innovaties en hun 400.000 producten uit 119 landen uit de vier hoeken van de wereld. De beurs verwelkomde dit jaar 160.000 professionals, kopers, restaurateurs, industriëlen en journalisten op zoek naar inspiratie, uitwisselingen, decodering voor het nog beter identificeren van verwachtingen van de consument en zo het nog beter kunnen ondersteunen en ontwikkelen van hun en uw concurrentiepositie.

De bezoekers konden tijdens de beurs een selectie van de nieuwste innovaties van de sector op de ‘SIAL innovatie’ ontdekken, gefocust op nieuwe ruimte en mondiale trends, met dit jaar in het bijzonder de ‘Future Lab’ – een digitale ruimte gecreëerd om start-ups het duwtje in de rug te geven om hen beter in kaart te brengen in het digitale landschap. Men kon tijdens de beurs ook genieten van ‘La Cuisine’ waar chefs van over de hele wereld de smaakpapillen op hol lieten slaan. Ook ‘SIAL TV’ was opnieuw aanwezig. Een programma van rondetafelgesprekken en interviews die de belangrijkste kwesties van de sector behandelen. Een nieuwigheid op de beurs van 2018 was de ‘Tasting square’. Een unieke plek om te genieten van de ‘homemade’ drankjes van de exposanten van de beurs. Ook de ‘Open Tasting Bar’ waar dranken van Latijns-Amerika hun intrede maakten tussen 10 en 17 uur, was voor haar eerste debuut een waar succes. Er was ook het ‘Alter’Native Food Forum’ waar superfruits of supervegetables primeerden. Alle producten met betrekking tot dierenwelzijn en natuurbehoud speelden hier de hoofdrol.