Beste chef, beste zaakvoerder,
België is trots op zijn culinaire tradities: stoofvlees, witloof, chocolade, frieten… Maar één van onze meest typische producten, de Belgische Conference-peer, dreigt uit het collectieve geheugen te verdwijnen.
Daarom lanceert BelOrta dit najaar de nationale actie ‘Het Nationale Perengerecht’.
Met deze campagne willen we de Belgische peer opnieuw de plaats geven die ze verdient in onze keuken. Van begin november tot eind januari loopt een grootschalige actie waarin consumenten, content creators en chefs worden opgeroepen om opnieuw aan de slag te gaan met Conference-peren.
Door tijdens deze periode een gerecht met Conference-peer op jouw menukaart te zetten, help jij om dit stuk culinair erfgoed nieuw leven in te blazen. Het kan gaan om een dessert, voorgerecht, hoofdgerecht of amuse, zolang de peer de hoofdrol speelt. De actie krijgt ruime aandacht via media en sociale kanalen.
Restaurants die deelnemen kunnen zich laten registreren op de campagnepagina van onze website. Daar worden alle deelnemende restaurants zichtbaar voor consumenten die willen ontdekken waar ze een heerlijk gerecht met Conference-peren kunnen proeven.
Wanneer je mailt naar marketing@belorta.be, nemen wij contact met je op om de nodige informatie te verzamelen voor de registratie op de actiepagina. Van zodra de actie dichterbij komt, ontvang je van ons nog een mailtje met extra informatie.
Deelnemende restaurants ontvangen indien gewenst een afbeelding die ze als tijdelijke button aan hun menukaart kunnen toevoegen. Ook affiches en ander promotiemateriaal zijn beschikbaar om de deelname extra in de kijker te zetten.
Waarom deelnemen?
- Je draagt bij aan de herwaardering van een authentiek Belgisch product.
- Je maakt deel uit van een nationale campagne die de Conference-peer opnieuw in de kijker zet.
- Je krijgt extra zichtbaarheid via de campagnewebsite van BelOrta.
- Je inspireert klanten met een verrassend seizoensgerecht.
Meer informatie over deelname, promotie en communicatiemateriaal volgt bij de start van de campagne begin november.
publireportage