SIAL Paris wil spelers in de voedingsmiddelenindustrie in staat stellen om baanbrekende beslissingen te nemen.
Waardevolle connecties bevorderen
Sial Paris, ‘s werelds grootste vakbeurs, is in staat om alle facetten van de voedingsmiddelenindustrie op één plek en in één keer samen te brengen. Tijdens deze beurs, met al 60 jaar expertise op het gebied van voeding, kunnen bezoekers kleine signalen detecteren nog voordat het grote trends worden.
3 TRENDS VOOR 2024
In 2024 zien we 3 grote trends: GEVOEL – VERBONDENHEID – GEZONDHEID
Gevoel: genot staat centraal in de verwachtingen en de innovaties
Emo-eten: De consument van vandaag ervaart zintuiglijke emoties via smaak en ontdekt een palet aan kleuren, geuren en texturen. De emotionele ervaringen kunnen herinneringen tot stand brengen. Het wordt een feestmaal, zowel thuis als in het restaurant.
Verbondenheid: De gezelligheid keert terug.
Eten is een collectieve aangelegenheid. We herontdekken ons culinair en traditioneel erfgoed. De consument heeft een passie voor gastronomische reizen. Hij verkent het exotische in het restaurant en daarna thuis.
Gezondheid: Je gezondheid is de eerste reden om je eetgewoonten te veranderen.
Jezelf verzorgen begint op je bord. Innovaties zijn gericht op energie en prestaties. Consumenten willen zichzelf verwennen met natuurlijke producten.
Grote verwachtingen van de consumenten voor 2024-2025
De verwachtingen op het gebied van natuurlijke producten, gezondheid, lokale producten en het milieu blijven stabiel en sterk, maar in tijden van onzekerheid wil men BOVENAL GENIETEN, en de verwachtingen blijven groeien.
Beter, natuurlijk, maar niet duurder
Wereldwijd is een groeiend aantal consumenten niet bereid om meer te betalen voor betere voeding; een aandeel dat zal toenemen met de inflatie. En zo wordt de kloof tussen genot en gezondheid steeds groter.
De ideale plek voor kopers om toegang te krijgen tot de leveranciers van vandaag en morgen.
Bij Sial Paris vind je 7.500 exposanten uit 130 landen, 400.000 tentoongestelde producten (dat zijn dus 100 supermarkten op een rij), 650 start-ups, 260.000 m² om te ontdekken en te ontmoeten.
Maar er zullen ook 285.000 professionals uit 205 landen komen kennismaken met de 10 vertegenwoordigde sectoren, zijnde vlees, zuivel, zoet & hartig, kruidenier, diepvries, biologisch, dieetvoeding, zeevruchten, dranken, delicatessen & snacks.
Belgische aanwezigheid in 2024
In 2024 nam de aanwezigheid van Belgische exposanten toe met +6150m ² bestelde oppervlakte.