De tweede ‘EuroFoodArt’-campagne 2024-2026 is sinds januari in volle gang, nog steeds georkestreerd door Apaq-W (Waals Agentschap voor de Bevordering van een Kwaliteitslandbouw) en medegefinancierd door Europa, deze keer met een nieuwe bevoorrechte partner, zijnde AANA (Agence de l’Alimentation Nouvelle-Aquitaine).
EuroFoodArt zet onze producten met kwaliteitslabel in de schijnwerpers
Het belangrijkste doel van de campagne is de bekendheid van de BOB- en BGA-kwaliteitslabels te vergroten zodat de consument voor deze producten kiest. De consumptie van deze producten staat garant voor een unieke gastronomische ontdekkingsreis langs 12 Waalse lekkernijen zoals Fromage de Herve met BOB-label, Beurre d’Ardenne met BOB-label, Crémant de Wallonie met BOB-label en Jambon d’Ardenne met BGA-label.
Lokale producten blijven onze meest waardevolle bondgenoten in de strijd tegen de klimaatverandering. In het kader van de campagne wordt gezorgd voor aanwezigheid bij grote retailers, in de Carrefours van België zodat de consument deze producten kan ontdekken en proeven.
BOB- en BGA-labels: een erkenning voor onze lokale producten
Deze labels beschermen lokale producten tegen naamdiefstal of namaak en informeren consumenten vooral over hun herkomst. BOB staat voor “Beschermde oorsprongsbenaming” en BGA voor “Beschermde geografische aanduiding”. Deze gelabelde producten zijn het resultaat van een werkelijk unieke knowhow die van generatie op generatie wordt overgedragen, een terroir en territorium met unieke kenmerken en productiefasen die worden toegepast met veeleisende specificaties.
Bezoek ons van 17 tot 20 november op Horeca Expo
De campagne krijgt een eigen ruimte in hal 8, met twee permanente stands op Chefs Place, bemand door chef-ambassadeur Renaud Gonzalez-Perez van restaurant ‘L’inopiné’ en door producenten van producten met het BOB- en BGA-label die tijdens de camapagne in de schijnwerpers worden gezet.
Op dinsdag 19 november van 11.30 tot 12.15 uur organiseert de chef een masterclass over producten met het BOB- en BGA-label, toegankelijk voor alle bezoekers.
Website: EuroFoodArt: nl.eurofoodart.eu en volg ons op sociale media:
Instagram: @aopigpdewallonie; Facebook: AOP & IGP De Wallonie
publireportage