Sligro heropende, na verbouwing, haar vestiging in het Waalse Liers, op de taalgrens tussen Tongeren en Luik. Horeca-professionals en foodies kunnen er op een oppervlakte van 6.000 m2 kennis maken met enkele duizenden producten. “Vlak aan de afritten van de autosnelwegen E25 en E313 gelegen, zijn we vlot bereikbaar vanuit zowel Vlaanderen als Wallonië”, aldus vestigingsmanager Marco Claes.

Een tiental maanden na de start van de make-over, waarbij er ook een tijdelijke tent geplaatst werd op de parking, heropende Sligro haar vestiging in Liers.

“In april 2023 startten we met de afbraak van de binnenkant van het oude Sligro-ISPC gebouw. Alles werd gestript en enkel het plafond werd in zijn originele vorm behouden. Het gamma dat we hier aanbieden, is vergelijkbaar met dat van de twee andere Sligro vestigingen in ons land. Daarbij leggen we bij voorkeur de nadruk op een Belgisch assortiment”, aldus Marco Claes.

Wat zijn, buiten het uitgebreide aanbod, de USP’s van Sligro op de Belgische markt?
“Wij zijn er écht voor de horecaondernemer; die vindt hier dan ook alles onder één dak. Klanten dienen in het bezit te zijn van een BTW nummer, maar dat hoeft niet noodzakelijk in de voedingssector te zijn. Naast horeca-professionals hebben we hier ook een trouw cliënteel van ondernemers, waar velen onder hen foodies zijn; zij gaan ook gretig in op de talrijke events, degustaties, kookworkshops en dgl. die we regelmatig organiseren. Wij werken ook enkel met vakmensen in de verschillende afdelingen. Zij zijn onze eerste ambassadeurs, gevolgd, en op een gelijke plaats, door onze salesmensen. Hier heerst echt een “iedereen kent iedereen” mentaliteit onder de personeelsleden, waarvan velen al ettelijke jaren aan de slag zijn bij Sligro”. 

Wat is het belang van de delivery service?
“We hebben het distributielandschap voor Sligro België, JAVA Foodservice en Sligro-M aangepakt en er ook meer structuur aan toegevoegd. Onze bezorgklanten worden voortaan aangeleverd vanuit 3 distributiecentra, zijnde Bezorgservice Evergem, Bezorgservice Rotselaar en Bezorgservice Maastricht-Luik. Alle entiteiten bezorgen hun klanten vanuit die locaties, zodat we gestructureerder te werk gaan en ervoor zorgen dat onze vrachtwagens/chauffeurs niet onnodig zowel voor JAVA Foodservice als voor Sligro naar dezelfde regio rijden met 2 vrachtwagens. Op deze manier is ook een belevering over het ganse land verzekerd”, aldus Marco Claes, die voordien ook aan de slag was voor o.a. Bofrost en Lidl. 

Wat is de groeistrategie van Sligro?
“Prioritair werken we aan de vereenvoudiging van onze systemen. Tevens zijn we, naast de overname van Metro begin 2023, ook een nieuw internationaal IT-systeem aan het implementeren, waarbij we verschillende systemen en mensen van verschillende vestigingen en afdelingen aan het integreren zijn”.

(dv)