Siska De Lombaerde, Country Manager van Just Eat Takeaway.com voor de Belux: “Met de Caf’eetjes actie steken we de deelnemende Brusselse cafés een hart onder de riem”
In juni doopt Takeaway.com 15 iconische Brusselse bars en cafés om tot “Caf’eetjes”, een nieuw concept dat de mogelijkheid biedt om je favoriete gerecht te laten bezorgen en te consumeren in één van de deelnemende cafés. Met dit initiatief, dat loopt tot einde juni, wil Takeaway.com de Brusselse horeca ook een duwtje in de rug geven.
De Brusselse horecasector heeft het moeilijk. In april bleek het aantal faillissementen in onze hoofdstad op één jaar tijd met 52% toegenomen te zijn. Nochtans zijn cafés een belangrijk onderdeel van ons cultureel en sociaal erfgoed, maar als het tijd is om aan eten te beginnen denken, heeft iedereen zin in iets anders of is de verplaatsing er net te veel aan.
Daarom biedt Takeaway.com de mogelijkheid om je favoriete gerecht te bestellen via een QR-code, die beschikbaar is in 15 deelnemende bars en cafés die voor de gelegenheid omgedoopt worden tot “Caf’eetjes”.
“Met dit initiatief willen we onze klanten aanmoedigen om wat langer in de deelnemende cafés te blijven door hen de mogelijkheid te geven hun favoriete gerecht ter plaatse te laten bezorgen”, aldus Siska De Lombaerde, Country Manager van Just Eat Takeaway.com in de Belux. Een eenvoudig idee waar zowel klanten, cafés en restaurants beter van worden. “De deelnemende cafés hoeven ook geen financiële bijdrage te leveren, en zullen dankzij het EK Voetbal sowieso al meer volk in de cafés zien opduiken. We hebben ook de steun van de Federatie Horeca Brussel. Voor hen ligt ons concept helemaal in lijn van de ‘J’aime mon Horeca’ campagne die het publiek op een positieve manier bewust wil maken van de uitdagingen waarmee de Horecasector wordt geconfronteerd”.
De deelnemende cafés zijn Au Soleil, C’est Ma Tournée, Brasserie Verschueren, Het Goudblommeke in Papier, Olegario, Hall Café, Le Pantin, L’Amère à Boire (vestiging in Elsene, Sint-Gillis en Brussel centrum), L’Impasse, Le Strof, Murmure, Les Brasseurs en Dynamo.
“Einde juni maken we een evaluatie op en gaan we na of de actie verlengd en/of eventueel ook in andere grote steden van het land gestart wordt. Het concept is geboren in ons land, en wie weet nemen ook andere landen het concept over”.
In ons land telt Takeaway.com ondertussen 2 miljoen klanten, of dus bijna 1 op de 5 landgenoten.
“Dankzij ons hybride model kunnen we een nationale dekking garanderen. Vele restaurants staan zelf in voor bezorging, en in 15 steden werken we met onze eigen Brand Ambassadors, waarvan er ongeveer een 2000-tal actief zijn in ons land. Ze zijn allemaal loontrekkend en verzekerd”.
Takeaway.com focust zich sinds vorig jaar ook op de boodschappen levering, en sloot in dit verband een nationaal partnership met Carrefour.
“De delivery fee start vanaf 0,99€ voor een levering binnen een straal van een kilometer. Dit jaar plannen we het systeem ook in de non-food retail op te starten. De gesprekken met lokale partners zijn alvast aan de gang”, aldus nog Siska De Lombaerde.
Voor meer info, surf naar www.takeaway.com/be/cafeetjes
(dv)