Vanaf 2019 Kenmerkend voor Wolf, de food market die zich in 2019 in hartje Brussel nestelde, zijn authenticiteit, passie voor ambacht en bekommernis om duurzaamheid. Met zijn 17 restaurants, 2 bars, een microbrouwerij, een terras en talloze eventzones, heeft Wolf een echte revolutie ontketend in de Brusselse culinaire wereld. We zoomen even in op de evolutie van deze revolutie.
DE WOLF rammelt.
Wolf lanceert binnenkort een unieke en boeiende challenge: de Wolf FOOD FIGHT. Sterrenchefs, chefs in de dop, kookfanaten, foodies, influencers en tutti quanti nemen het in een ongeziene wedstrijd tegen elkaar op om uitzonderlijke prijzen te oogsten. De winnaar kan rekenen op een cheque van 10.000 euro, drie maanden lang een pop-up in Wolf en een ereplaats in het eerstkomende kookboek bekokstoofd door Wolf. Zo wil Wolf fungeren als springplank voor opkomend en gevestigd talent door het publiek kennis te laten maken met een uniek en boeiend culinair concept. Het project wordt medio juni opgestart en de battles staan geboekt voor september.
DE WOLF heeft dorst.
Wolf kondigde recentelijk een unieke samenwerking aan met de ambachtelijke brouwerij Belgoo. De brouwers van Wolf en die van Belgoo slaan de handen in elkaar binnen de microbrouwerij van Wolf om er unieke bieren tot stand te brengen. Wolf en Belgoo zullen samen onder andere Pils, Strong Blond, White en Indian Pale Ale aanbieden, maar ook «speciale edities» die alleen bij Wolf zullen worden gebrouwen. Dankzij die samenwerking geven Belgoo en Wolf een wel heel letterlijke invulling aan hun hyperlokale insteek … tussen graan & glas ligt amper 31 meter!
DE WOLF als een open boek.
Met 3.000 verkochte exemplaren heeft het kookboek van Wolf, Street Food by Wolf, recentelijk heel wat succes geoogst. Het boek, uitgegeven bij Racine, bundelt meer dan 50 inspirerende recepten uit de emblematische eethuizen van Wolf. Bovendien wordt een deel van de opbrengsten van de verkoop doorgestort naar Groot Eiland, een Brussels maatschappelijk project dat via opleidingen en projecten mensen steunt die moeilijk aansluiting vinden bij de arbeidsmarkt. Street Food by Wolf is een must-have voor al wie houdt van lekker eten.
DE WOLF breidt zijn habitat uit
Wolf pakt uit met groot nieuws. Hij heeft een akkoord gesloten met de stad Antwerpen voor de opening van een nieuwe food market, die onderdak zal krijgen in Het Eilandje. Op de site is er plaats voor 12 restaurants, 2 bars, 750 zitplaatsen en een eventruimte. Het ruime terras is een extra troef. Dit wordt geen copy-paste van de Brusselse versie. Het gaat hier om een volkomen nieuw concept met een heel eigen identiteit waarvan de naam nog even geheim blijft. Doel is een eet- en vermaak plek te creëren die zijn gelijke niet kent en aansluit bij wie en wat er in de stad leeft. Verwacht wordt dat de food market medio 2024 de deuren zal opengooien.
DE WOLF is geen vos.
In Watermaal-Bosvoorde gaat binnenkort de food court Fox van start. Het is belangrijk te weten dat Wolf en Fox helemaal geen verwanten zijn. Hun projecten staan volkomen los van elkaar. Toch werd er in de pers onjuiste informatie gepubliceerd. Voor alle duidelijkheid: er bestaat geen link tussen Wolf en Fox. In de roedel van de wolf is er geen plaats voor een vos …