Domino’s Pizza, het grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf ter wereld, is 30 jaar aanwezig op de Belgische markt en benadrukt haar innovatief karakter met de lancering van een nieuwe e-bike mét ingebouwde pizza-oven die ervoor zorgt dat de pizza tijdens de bezorging op de juiste temperatuur blijft.

De nieuwe Domino’s DxB bezorgfiets beschikt over een achterop geïnstalleerde oven met een knop om de ideale temperatuur van de pizza (68 graden) te bepalen. Een ventilatiesysteem laat vocht en stoom vrij, zodat de pizza niet zompig wordt, en een nieuwe stabilisator maakt dat de pizza tijdens de rit niet teveel heen en weer geschud wordt, zodat de trillingen beperkt worden. Ook is de binnenzijde van de wielen lichtgevend, waardoor ze beter opvallen in verkeerssituaties met weinig straatverlichting. Veiligheid eerst dus.


“Onze pizza’s (een 30tal opties, het pizzadeeg is volledig vegan) kunnen bereid worden op 8 à 10 minuten, en zijn het lekkerst wanneer ze direct uit de oven komen. Daarom is een oven op de fiets dé innovatie van de toekomst, want elke minuut telt,” aldus Anneke de Groot, CEO Belux bij Domino’s Pizza Enterprises Ltd. “Onze eigen vloot bestaat naast fietsen ook uit eigen scooters en auto’s. We zetten dus maximaal in op snelheid. In al onze vestigingen is er een standaard levering tot 22 uur, maar in grote steden kunnen we tot 1 uur en soms zelfs tot 2 uur ’s nachts beleveren. 60% van de bestellingen gebeurt digitaal (via de website of de mobiele app), de overige 40% gebeurt telefonisch of in de winkel zelf door mensen die komen afhalen”.

Viermaal per jaar test het bedrijf ook nieuwe pizza’s uit bij de consument.

“Het gebruik van lokale producten wordt daarbij steeds belangrijker. Onze bestsellers zijn de BBQ chicken pizza en de pizza margherita. In april verwachten we weer een aantal nieuwe opties op het menu te introduceren”.

Opmerkelijk: alle 138 vestigingen van Domino’s Pizza in België, waarvan 60% in Vlaanderen en 40% in Brussel en Wallonië, zijn gefranchiseerd. Tien jaar geleden werd de laatste “eigen” vestiging verkocht.

“In totaal beogen we een 200tal vestigingen in België, maar we gaan vooral na hoe we met onze interne mensen kunnen doorgroeien. 65% van onze franchise partners zijn veelal als medewerker gestart bij ons. Sommige van onze 61 franchisenemers hebben 8 tot 9 vestigingen in portfolio”, aldus nog Anneke de Groot.

 (DV)